Coco vs. Coco


För en tid sedan såg jag filmen "Coco Chanel", i lördags såg jag "Coco avant Chanel". Jag ångrar mig.
Två filmer som handlar om mer eller mindre samma sak, men ändå så olika. Coco Chanel lämnade en fin, lite sorglig men ändå fin, känsla i mitt sinne. Den var mer övergripande och gav en annan bild av Coco.
Coco avant Chanel var bara, ja, inget speciellt. Min bild blev lite omkullkastad och det enda positiva var att de talade franska fimlen igenom.. hade den förstnämnda filmen varit på franska hade den varit fulländad.
Jag måste nu se Coco Chanel igen, för att få tillbaka känslan. I och för sig är väl inte det en alltför hemsk konsekvens ;-)

På tal om franska då, faktiskt så insåg jag att de där tre högstadieåren med franskalektioner kanske lämnade någon kunskap! Jag förstår ju faktiskt en hel del som sägs, eller i alla fall den hela stora bilden.. Det vore underbart att behärska språket fullt ut. Kanske skulle ta en kurs?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0