Bibeln var ju lite som dåtidens Hänt Extra


Denna veckan har jag kunnat konstatera att dagarna går förvånansvärt fort även som hemmafru, eller så fick jag bara en flygande start.
Hursomhelst känns det bra nu och det är ju huvudsaken för nu är det ju "långledigt" som dominerar min kalender.

Jag har börjat ana ett mönster i min bekantskapskrets som närmast beskrivs som "en lycka kommer sällan ensam" och det är ju väldigt trevligt. Just nu är det tydligen kombinationen en vän får barn och en annan vän förlovar sig som sammanfaller ungefär en gång i månaden =)

Igår var det valborgsmässoafton och jag som varken var upptagen med förlovning eller barnafödande spenderade den i goda vänners sällskap med mat (grillat, naturligtvis), godis och schweppes (för mig, rödvin för de andra).
Vi såg de obligatoriska fyrverkerierna och tog en sväng runt majelden i hotande duggregn. Det var lagom och trevligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0