50 dagar


Helgen gick i princip åt ogräskamp och att sätta väv i två av sovrummen, både tak (som krävde samarbete och tålamod) och väggar blev fixade. Jag gjorde det mesta av väggarna medan O pysslade utomhus och det var välbehövligt.
Men en dag med klättrande på stegen och arbete i såväl takhöjd som golvnivå tog ut sin rätt framåt kvällen, min rygg protesterade intensivt och bebis krävde glass för att lugna sig. Tack och lov hade det dykt upp en ny Ben&Jerry´s i frysdisken så efter lite "Cocconutterly fair" och vila kändes allt bättre.
Idag fortsatte pysslet så nu är garderoberna grundmålade med den läskiga färgen, men med rätt filter i andningsmasken gick det ganska smidigt.

Igår blev inte mycket gjort, fast tanken fanns där.. Det blev iallafall en fikautflykt till Emma och lilltösen, Andrea och hennes lite större lilltös var också med. Borde jag lägga till ett ♥ myyyys ♥ här? hehe.
Ja det var ju absolut trevligt, så ingen missuppfattar nu! Min trötthet till trots..

Det kom en avi på posten, en bortglömd beställning hade hittat hit efter lång leveranstid. Det innehöll bl.a en vårjacka (men nu är det sommar, eller?) och en långklänning som jag överväger är för kort? Hur lång ska en långklänning egentligen vara? Jag måste rådfråga expertis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0