kanelbullar i skövde vs. morotskaka i skede


Det är märkligt, jag går runt hela dagarna och kommer på massa saker att skriva om men så fort fingrarna nuddar tangentbordet är tankarna som bortblåsta. Simultanförmåga, någon?
Märkligt var det även att jag vaknade kl 5 idag och kände mig riktigt utvilad, det händer inte så ofta numera. Medan jag låg där och kände efter hur varmt och skönt det var i sängen tänkte jag på allt jag skulle kunna gå upp och göra.. men väl uppe fastnade jag framför datorn så det enda vetiga jag gjorde var att begära ut lite fler föräldradagar hos försäkringskassan.
När jag efter någon timme hade bemödat mig med att ordna frukost som jag tänkte avnjuta så vaknade naturligtvis barnet i samma sekund som thépåsen träffade vattnet. Men frukosten blev uppäten och thémuggen, den stod kvar halvfull och välkyld precis som det brukar bli. ;-)


Igår hade tjejligan dejt i skede. Det bjöds på socialt umgänge, lunch, skrikande barn, fotografering, morotskaka, kaffe och lekande barn. Precis vad man kan önska av en dag.

Men jag hade glömt det där med kanelbullar, fast är det inte ett konstigt påhitt med just en dedikerad dag? Alla dagar borde vara samtliga tänkbara och otänkbara bakverks dag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0